דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התחדשות עירונית - פינוי בינוי במטרה לשפר את פני העיר 

מאת    [ 21/08/2013 ]

מילים במאמר: 310   [ נצפה 1810 פעמים ]

המושג התחדשות עירונית  מתייחס למעשה לשיפור פניה של העיר במגוון רחב של דרכים. למעשה המושג, כשמו כן הוא, למעשה מהווה שם כולל לתהליכים כמו ביצוע תמ"א 38, "פינוי - בינוי" ואפילו הקמת טיילת חדשה למשל, כולם נכללים תחת ההגדרה התחדשות עירונית .

מהם הגורמים המובילים לכדי התחדשות עירונית ?

פרוייקטים הקשורים לעולם זה יכולים לנבוע ממקורות שונים. כך למשל תהליכים שונים הקשורים בהתחדשות עירונית  יכולים להתחיל בממשלה, במשרד הבינוי והשיכון, או בעירייה של עיר ספציפית אך מנגד ישנם גם פרוויקטים רבים אשר ההוגה הוא אדם פרטי כמו יזם נדל"ן או אפילו קבוצת דיירים בבניין המעוניינים לשפר את חזיתו, להוסיף לו מעלית וכו'.

אחת הדוגמאות לעיר אשר חל בה תהליך של התחדשות עירונית  מואצת היא בת ים. לאורך השנים האחרונות ניתן להבחין במגמת שינוי פניה של העיר בדמותן של הקמת טיילת מחודשת, הקמת בניינים גבוהים במיוחד המאפשרים ניצול יעיל יותר של תא השטח וכן שימוש יעיל יותר בתשתיות העירוניות וכן פרוייקטי "פינוי בינוי" ותמ"א 38 הצצים מכל עבר, כפטריות אחרי הגשם.

כמה מילים על פינוי בינוי

חשוב להדגיש כי המוטיב הבולט ביותר תחת הקטגוריה "התחדשות עירונית " הוא ה"פינוי ? בינוי". הבולטות המיוחסת לו על כל שאר הפרמטרים היא על שום ש פרוייקטים של "פינוי ? בינוי" הם למעשה אלו המשפיעים בצורה הבולטת ביותר על אופיה (ויופיה) של העיר.

במהלך פרוייקטים שכאלו למעשה במקומן של שכונות ישנות אשר המבנים בהן כבר לא במצבם האופטימלי ואשר נבנו באופן מפוזר, נבנים מספר  מבנים המאפשרים למספר גדול יותר של תושבים להתגורר בתא שטח זהה בגודלו אך בתוספת שטחים ירוקים, ביצוע שיפורים בחזות מתחם המגורים, יכולת שימוש וניצול טובות יותר של התשתיות העירוניות הקיימות ועלייה כללית ברמת החיים של המתגוררים במקום.

במהלך תהליך הפינוי הראשוני, מוענקת לתושבים דירה חלופית למהלכה של תקופת החידוש והבנייה אשר בסיומה הם גם זכאים, במרבית המקרים, לקבל דירה שוות ערך לדירתם הקודמת או אפילו בשווי גבוה יותר, בסביבת מגורים איכותית הרבה יותר.

 

חברתנו מתמחה בניהול יעוץ והכוונה בכל השלבים  של פינוי בינוי: שלב התכנון ראשוני, הגשת תוכניות לרשויות, במסלול הראשות או משרד השיכון כמתחם פינוי בינוי. בראש החברה מכהן עמי כחלון, מי שהקים בשיתוף הגורמים הרלוונטיים כגון :נציגי משרד השיכון, הועדות המחוזיות ומשרד הפנים (מדינת ישראל) , את מנהלת פינוי בינוי הראשונה בישראל. החברה להתחדשות עירונית ת.ד 797, קיראון, קריית אונו 55010 מתמחה ב פינוי בינוי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב